星期四, 6月 19, 2008

令你瞓唔著嘅投資宜賣掉

今天曹sir講嘅一D投資心得

令你瞓唔著嘅投資宜賣掉
  高盛估計未來銀行業仍須集資650億美元,美國金融股結束三日反彈。恒指牛市喺去年10月結束,熊市一期今年3月完成,我地已進入漫長熊市二期。呢段日子利率保持喺低水平(或會上升四分一厘到半厘,得咁多,多D都冇),經濟數據時好時壞,恒生指數喺20000至26500點之間上上落落。
  喺熊市二期,除非你係老練投資者,普通散戶都係多做多錯、少做少錯、唔做唔錯。熊市二期中,散戶經常喺不應出貨時出貨、不應入貨時入貨;不應賣出嘅項目賣掉、不應買入嘅對象卻買入。人非聖賢,有誰無錯?我老曹亦經常犯錯,為阻止自己犯大錯,熊市二期我老曹投資策略係三七分(即只動用30%本金,其餘70%以外幣存款為主),既能滿足自己嘅投資欲,亦可證明自己嘅眼光原來同大部分散戶差唔多。熊市二期投資策略,記住要分散、分散再分散。
  至於time the market,除咗牛轉熊或熊轉牛,捕捉熊市二期嘅上上落落,往往心大心細。喺熊市二期中做market-timing並唔容易。五窮、六絕、七翻身,睇嚟6月份似乎諸事不宜。
  《信報》三十五周年嘅口號係「順理致遠」,強調「理」性分析、講「道理」唔講「感性」。上述口號改自孔明嘅句「非寧靜無以致遠」。投資亦需要一顆寧靜之心,即既不樂觀亦不悲觀,處事冷靜,才能理性分析。近日香港天氣既唔係陽光普照亦唔係山崩地裂,而係滂沱大雨。有地方水浸,有地方山坭傾瀉,因此更要寧靜嘅心情去做理性分析。如果你嘅投資令你晚上睡得唔好便賣掉它吧,因你已過分投資!
  今時今日嘅投資戒條:一、唔好投資長期債券,擔心債券大牛市2000年開始,2003年中已結束。二、細價股只宜細細注大大聲,除非你有內幕消息,不然只宜淺嘗即止。三、強調股息率。邊D業務穩定、派息穩定嘅股份可以揸多D作收息用。四、如閣下嘅3月到5月表現不俗,Stop!今天我地面對嘅係綿綿不絕嘅熊市二期,唔係綿綿不絕嘅牛市二期。賺到錢不妨慶祝母親節、父親節……到郊野看花有多美、草有多綠。唔好以為6月到8月可重演3月到5月嘅情況。食有時、睡有時,喺熊市二期能夠唔蝕本成績已不俗。為咗避免「荒於戲」,仍可將30%本金用作投資,以免他日牛市來臨時自己仍懵盛盛。喺熊市二期仍投資,理由係keep your feet wet(不然你可能冇興趣再落水)。
  光大證券房地產行業分析師趙強表示,中國房價被高估30-40%,但唔存在嚴重泡沫。作為衡量房價其中一個標準係租金收益率,從2006年開始持續走低。喺中國,租金仍以每年雙位數以上嘅速度上升,而租金收益率仍持續走低,代表房價升幅大於租金升幅。
  其次係供樓能力,無可否認當前中國房價存在明顯高估,但高估程度並唔嚴重!
  再以國際經驗睇,房地產市場長周期平均為十八年,喺周期見頂前,往往出現嚴重投機。例如香港最近一個地產周期由1984年年中開始,到2003年年中結束,為期十九年(本應2002年年中結束,受沙士疫症加上二十三條立法影響,延遲一年),上升十三年、回落六年。依家內地房產仍處上升周期,正面對其中一個短期調整,香港對上一個地產周期由1967年起步、84年結束共十七年;由1967年上升到73年後,因股市下跌,樓價亦曾出現20%調整,到1975年再上升。家吓內地樓價亦面對相同情況,而非乜嘢硬著陸。

沒有留言: